Aydın’da İlk Defa Deniz Suyu İçme Suyuna Dönüştürülecek: 10 Bin m³ Günlük Kapasite
Aydın Büyükşehir Belediyesi ve Devlet Su İşleri, deniz suyunu arıtıp içme suyuna çeviren yeni tesisi hayata geçiriyor. Proje, şehre yılda 3,65 milyon metreküp temiz su sağlayacak.
14.02.2026 15:57
Projenin Temel Bilgileri
Aydın Büyükşehir Belediyesi, Devlet Su İşleri (DSİ) ile imzaladığı protokol çerçevesinde, deniz suyunu içme suyuna dönüştürecek Türkiye’nin ilk tesisini inşa ediyor. Günlük 10 bin metreküp deniz suyu arıtılarak şehrin su ihtiyacına katkı sağlanacak.
Projenin Ekonomik ve Çevresel Katkıları
Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, bu yatırımın Aydın’a 1 milyar TL civarında bir ekonomik fayda sağlayacağını belirtti. Ayrıca, deniz suyunun içme suyuna dönüştürülmesi, kıyı bölgelerinde su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımını destekleyecek.
Tesisin Teknik Özellikleri
- Günlük arıtma kapasitesi: 10.000 m³
- Yıllık su üretimi: 3,65 milyon m³
- Arıtma teknolojisi: Çok aşamalı ters ozmoz ve UV dezenfeksiyon
- Proje maliyeti: Yaklaşık 1 milyar TL
İnşaat sürecinin 2026 yılının ikinci çeyreğinde tamamlanması ve suyun şebekeye entegrasyonu ise 2027’nin ilk çeyreği hedefleniyor.
Etiketler:
Yazar:
Yorumlar (0)
İlginizi Çekebilecek Haberler
Son Haberler
Deri Üzerinde İkinci Bir Başlangıç: Vera Tamenova ve Cover-Up’ın Değişen Dili
Türkiye’de Dövme Sanatı Görünürlük Kazanırken: Nursultan Aimurzin’in Sinematik Realizmi
Şanlıurfa’da 4,25 kg Skunk Ele Geçirildi: 5 Şüpheli Tutuklandı
Safranbolu’da Fren Arızalı Dolmuş Park Halindeki Araca Çarptı, 1 Yaralı